Menu

Technologie & duurzaamheid Technologie & duurzaamheid

Voor bedrijven met de ambitie om te groeien of de noodzaak om zich sterker te positioneren in de markt, zal steeds vaker de ‘innovatiekracht’ en het ‘duurzaamheidsbeleid’ van de onderneming belangrijk zijn. Kennis en maatschappelijk verantwoord ondernemen als meerwaarde ten opzichte van de concurrentie.

Case IF Technology

Een nieuwe kijk op het product

Onze ontwerpers en ontwikkelaars hebben veel affiniteit met bedrijven die zelf aan productontwikkeling doen. We vinden het leuk om in de materie te duiken, een business te doorgronden en de (online) producten af te stemmen op de doelgroep. Zicht zorgt voor een nieuwe kijk op het product of dienst en de online doorvertaling daarvan. Dat we conceptueel en commercieel kunnen meedenken met fabrikanten, hebben we onder andere laten zien met de app voor Otolift.


Profileren met kennis

Het tonen van de aanwezige kennis is voor bedrijven met een technisch product belangrijk. De expertise benadrukken kan bijvoorbeeld op de website via een kennisbank, blog of forum. Dat zorgt niet alleen voor een sterke bewijsvoering, het speelt ook een belangrijke rol bij het vergroten van de vindbaarheid (SEO). Een vorm om kennis uit te dragen is het koppelen van de organisatie aan 'personal brands'. Dit zijn belangrijke medewerkers binnen de organisatie die een bepaald kennisgebied vertegenwoordigen. Deze vorm hebben we toegepast op de website van IF technology.


Overtuigen met content

Zicht kan een belangrijke rol spelen bij begrijpelijk maken van een technisch product. Goede productfotografie, heldere specificaties, pakkende teksten zijn daarbij een basisvoorwaarde. Maar denk ook aan video, animatie, schema’s of infographics om een verhaal te versterken. Door de doelgroep goed te begrijpen, is het mogelijk de informatievoorziening goed afgestemd te krijgen op de behoeften. Graag adviseren wij onze klanten hierin. Met ons uitgebreide netwerk van specialisten zijn we ook in staat te ondersteunen bij het ontwikkelen van hoogwaardige content.


Duurzaam ondernemen

Met onderzoek is aangetoond dat maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) van invloed is op de manier waarop klanten de producten of diensten van een bedrijf beoordelen. Bedrijven die op een duurzame wijze aan productontwikkeling doen zijn in onze visie niet alleen goed bezig, maar vooral ook slim bezig: ‘Doing well by doing good'. De vragen die Zicht helpt te beantwoorden zijn: Hoe communiceren we over MVO en hoe gaan we in dialoog met de samenleving?