Menu
Design en content

Design & content

Van positieve gebruikerservaring naar conversie

Een goede user experience (UX) is een symbiose tussen gebruiksvriendelijke interactie, verleidelijk design, relevante of inspirerende content en vlekkeloze performance. Met deze ingrediënten creëren we betekenisvolle ontmoetingen tussen merk en de doelgroep. Ontmoetingen die bijdragen aan een positieve merk-ervaring en daarmee een vruchtbare bodem voor conversie vormen.


Customer journey als tool voor inzicht in de gebruikersbehoeften

We werken met het customer journey model als basis, omdat gebruikers kanalen door elkaar heen gebruiken. Het model brengt de ervaring van gebruikers in beeld over de ‘touchpoints’ (print, social, winkel, etc.) tijdens het oriënteren, kopen en gebruiken van een product of dienst. Zo worden de tekortkomingen snel inzichtelijk en ontstaan er kansen voor een slimme online invulling daarvan.


Vroegtijdig testen met prototypes

In diverse stadia in ons proces maken we gebruik van prototypes, in de vorm van paper prototypes of klikbare wireframes. Dit stelt ons in staat om in een vroeg stadium al relevante ervaring op te doen m.b.t. gebruiksgemak.


Een goede informatie architectuur: gebruiksgemak èn SEO

Vaak zijn organisaties toch nog geneigd informatie te structureren vanuit het perspectief van de organisatie, i.p.v. wat een bezoeker verwacht of nodig heeft. Op basis van keyword onderzoek, analyse van analytics data en card sorting sessies adviseren we m.b.t. de structurering van informatie op de site.


Continous design

Door het principe van continious design toe te passen creëren we maximale flexibiliteit in ons ontwerpproces. Door niet alles van tevoren in design gespecificeerd te hebben, ontstaat er ruimte om design continu te blijven verbeteren of ontbrekende elementen toe te voegen.

Onze tools: prototypes en usertests

Onze tools: prototypes en usertests

Door in een vroeg stadium prototypes te ontwikkelen zijn we in staat onze eerste ideeën te toetsen aan eindgebruikers.