UX design

UX design

UX design

User Experience design gaat over het creëren van waardevolle gebruikerservaringen aan eindgebruikers. O.a. door het bieden van relevante services en goed doordachte gebruiksvriendelijke interfaces

Empathisch begrip voor klantbehoeften is altijd het startpunt. Onderzoek speelt daarom een grote rol, want alleen door in de huid te kruipen van gebruikers kunnen duurzame verbeteringen worden gerealiseerd.

User experience design

UX-design zien wij als een onderzoekende manier van ontwerpen waarbij de inzichten uit doelgroep- en gebruikersonderzoek centraal staan. Door eerst de gebruiker beter te leren kennen zijn we instaat om voor een échte duurzame oplossing te zorgen. De keuzes die we maken baseren we bijvoorbeeld op interviews, gebruiksonderzoek en webstatistieken.  Onderzoek voeren we zelf uit of doen we in samenwerking met onze vaste partners. Lees meer over onderzoek.

Een win-win situatie regiseren

In de strategische fase kijken we met de opdrachtgever vooral vanuit het perspectief van de organisatie naar de opgave. Door UX-design te koppelen aan de strategie, zijn we instaat om een concept te ontwikkelen waarbij de belangen van de gebruiker en de belangen van de organisatie bij elkaar komen. Zo’n win-win situatie zien we als basisvoorwaarde voor een succesvolle website.

Een win-win situatie regiseren

In de strategische fase kijken we met de opdrachtgever vooral vanuit het perspectief van de organisatie naar de opgave. Door UX-design te koppelen aan de strategie, zijn we instaat om een concept te ontwikkelen waarbij de belangen van de gebruiker en de belangen van de organisatie bij elkaar komen. Zo’n win-win situatie zien we als basisvoorwaarde voor een succesvolle website.

Een win-win situatie regiseren

Tussentijds testen met prototypes

In diverse stadia in ons proces maken we gebruik van prototypes, in de vorm van paper prototypes of klikbare wireframes. Dit stelt ons in staat om in een vroeg stadium al relevante ervaring op te doen met user testing. Lekker efficiënt. Lees meer over user testing.

User experience design als een manier van werken

UX-design is, naast een fase in ons proces, een manier van werken die je terugziet in alle disciplines bij Zicht. In de kern gaat het over: 1) vanuit de gebruiker nadenken over oplossingen en 2) het onderbouwen van keuzes op basis van feiten. Die houding zie je terug bij onze strategen, ontwerpers én programmeurs.

Het voegt het perspectief van de gebruiker toe aan de vastgestelde strategie. Een concept en een design ontwikkelen vanuit dit perspectief is nodig om de gebruiker iets waardevols en relevants te kunnen bieden.

Bij het creëren van een user experience komen meerdere disciplines aan bod. In ons UX-team wordt dan ook nauw samengewerkt tussen onze experts op het gebied van content, informatie architectuur, branding, visual design en front end development.

Een gebruikerservaring ontwerpen
Bij het ontwerpen van een gebruikersrervaring staat de kantreis centraal. Lees meer over customer experience design