Ontdek de ultieme symfonische muziekavond

Koninklijk Concertgebouworkest

Ontdek de ultieme symfonische muziekavond

  • Kaartverkoop
  • Tickettrigger
  • Video

Kennismaken met de wereldtop

Het Koninklijk Concertgebouworkest behoort tot de absolute wereldtop. Voor dit internationale merk, met als ambassadeur Koningin Máxima, heeft Zicht de nieuwe website ontwikkeld waarop je kennis maakt met het orkest en kaarten bestelt.

Ontmoet het orkest en de muziek

Ontmoeten staat centraal in de filosofie van het Koninklijk Concertgebouworkest (RCO). De ontmoeting met de musici, de ontmoeting met de andere bezoekers, maar uiteraard ook de ontmoeting met de muziek. Op de website kun je dan ook veel muziek- en videofragmenten afspelen. Ook worden de musici van het orkest beter uitgelicht op de concertpagina’s om als bezoeker van de website de artiest achter de muziek te ontmoeten.

Ontmoet het orkest en de muziek
Toepassen typografische huisstijl

Toepassen typografische huisstijl

RCO heeft een uitgesproken huisstijl, welke uiteraard ook goed doorgevoerd moest worden op de nieuwe website. In samenwerking met René Knip en Taken By Storm heeft Zicht de online huisstijl ontwikkeld en toegepast. Dankzij de grote foto’s en herkenbare typografie lijken de webpagina’s op de aankondigingsposters die ook in de stad hangen.

Laagdrempelig met weinig kliks

De website kent een eenvoudige structuur, zodat iedereen zonder veel ‘kliks’ bij zijn doel uitkomt. Overal op de site is een directe route naar de concertagenda opgenomen. Naast het ontmoeten van het orkest, is het gemakkelijk en prettig kaarten bestellen natuurlijk waar het uiteindelijk om draait. Om de conversie te verhogen is door de inzet van onze oplossing TicketTrigger het kopen van een kaartje een stuk eenvoudiger geworden.

Laagdrempelig met weinig kliks

Onze oplossing voor de online kaartverkoop

Met onze kennis en ervaring op het gebied van online ticketing en met onze software TicketTrigger, zijn we in staat om het bestelproces precies zo in te richten zoals de opdrachtgever en de gebruikers dat willen. Dit resulteert in een gebruiksvriendelijke, snelle en veilige bestelflow met hoge conversie.

Onze oplossing voor de online kaartverkoop

Meer weten?

We vertellen je graag meer over onze ervaring met het neerzetten van een cultureel topmerk en onze oplossing voor online kaartverkoop.

Seb van Deursen Managing partner & Creative director
Voor de helden van het feministisch activisme
Vorige

Voor de helden van het feministisch activisme

Mama Cash
De waarde van musea onder de aandacht brengen
Volgende

De waarde van musea onder de aandacht brengen

Museumvereniging