Online kaartverkoop voor festival met wereldfaam

Internationaal Filmfestival Rotterdam

Online kaartverkoop voor festival met wereldfaam

  • Kaartverkoop
  • Festival
  • Tickettrigger

Een van de grootste filmfestivals 

Met 1.200 films op 37 locaties in 12 dagen tijd, is Internationaal Film Festival Rotterdam (IFFR) een van de grootste filmfestivals ter wereld. Zicht online verzorgde de techniek om de online kaartverkoop van het festival mogelijk te maken.

Een snelle en stabiele kaartverkoop

De IFFR-fans staan bekend om hun liefde voor films én de wens om zo snel mogelijk na de start van de verkoop al hun kaarten te willen kopen. Om een stabiele en toch ook snelle start van de kaartverkoop te realiseren, hebben wij de hele keten van website integratie t/m het afrekenen tegen het licht gehouden en verbeteringen doorgevoerd. Dit resulteerde in een spectaculaire stijging van de performance tijdens de piekmomenten. We waren in staat om near-realtime de verkoopstatus en de beschikbaarheid van alle 1.200 voorstellingen op de site te plaatsen. Als extra vangnet gebruikten we het Queue-it systeem om de bezoekersstroom naar het kaartverkoop gedeelte te reguleren. Dat is zeer goed bevallen. De start-kaartverkoop liep helemaal vlekkeloos en sneller dan verwacht, dit leverde tal van positieve reacties op.

Een snelle en stabiele kaartverkoop

Samen met vrienden kaarten kopen

Makkelijk en snel bestellen van veel kaarten, ook mét korting voor je mede IFFR-TigerFriends was een belangrijke wens van de organisatie. Kaarten kopen voor elkaar Om dat te kunnen realiseren hebben we de nieuwe mogelijkeheden van SRO4 benut. Dit jaar kon je een groep vrienden samenstellen en voor al deze vrienden kaarten kopen. De vrienden konden deze kaarten zelf in hun account vinden en als Apple Wallet / Passbook downloaden.

Samen met vrienden kaarten kopen
Gemakkelijk en laagdrempelig bestellen

Gemakkelijk en laagdrempelig bestellen

Om snel en makkelijk losse kaartjes te kopen introduceerden we dit jaar de guest-checkout. Dat maakt het mogelijk om met alleen je e-mailadres kaartjes te bestellen. In combinatie met de Facebook-login was dit een hele gemakkelijke verkoopflow. Kaartjes printen was niet meer nodig met de passbook-tickets.

Een unieke samenwerking

Voor de tweede keer gebruikte IFFR het SRO4 ticket systeem van TopTix voor de kaartverkoop. Dit zeer uitgebreide systeem wordt gebruikt voor de backoffice, de kassa, pasuitgifte, scanners etc. De online afhandeling van de kaartverkoop was ook in 2016 in handen van Zicht online. Wij hebben hiervoor het door ons voor SRO4 ontwikkelde TicketTrigger platform ingezet. Het IFFR heeft een nieuwe site laten ontwikkelen door IN10 en Burst, Zicht bracht hier de ticketing kennis en ervaring in en zorgde voor een uitgebreid en perfect integreerbaar bestelproces met accountschermen, ticket download en custom features. De in 2014 gerealiseerde koppeling met SRO, via TicketTrigger, met Fiona heeft ook in 2016 zijn diensten bewezen.

Een unieke samenwerking

Meer weten over ticketing?

Met onze jarenlange ervaring met SRO-software zijn we internationaal dé specialist op het gebied van online kaartverkoop via de SRO API. Neem contact op met Sybolt voor een afspraak.

Sybolt Ettema Product manager TicketTrigger & business analyst
Bouwen aan een merk in de olie- en gasindustrie
Vorige

Bouwen aan een merk in de olie- en gasindustrie

Mokveld
Webshop met boeken voor de reiziger
Volgende

Webshop met boeken voor de reiziger

Pied à Terre