Door meer kennis milieubewuster verpakken

Kennisinstituut Duurzaam Verpakken

Door meer kennis milieubewuster verpakken

  • Kennisbank
  • Positionering
  • Huisstijl

Verpakken met minder impact op het milieu

Het Kennisinstituut Duurzaam Verpakken (KIDV) adviseert bedrijven over het milieuvriendelijker verpakken van goederen. Steeds meer bedrijven maken gebruik van de experts van het KIDV om zo’n ingreep in het productionele en logistieke proces succesvol door te voeren. De website die we ontwikkelden geeft uitleg over wat het KIDV voor een organisatie kan betekenen en welke publicaties van belang zijn om deze transitie te maken.

Verpakken met minder impact op het milieu

Zoeken door publicaties, instrumenten en documenten

De kennisbank is dé centrale plek voor alle kennis die het KIDV ontsluit. In de oude situatie moest de gebruiker op verschillende plekken binnen de website en op subsites de informatie bij elkaar sprokkelen. Via handige filters, die we samen met het KIDV hebben bedacht, is het een stuk handiger en sneller zoeken voor de doelgroep.

Zoeken door publicaties, instrumenten en documenten

Dossierpagina's om aan te sluiten op de doelgroep

Voor gebruikers die niet gericht op zoek zijn naar een specifiek instrument of onderzoek, hebben we dossierpagina's bedacht. Zo'n dossierpagina staat voor een actuele trend of marktgebied. Het KIDV is met zo'n insteek in staat om aan te sluiten op de wijze waarop een oriënterende gebruiker de website bezoekt. Een tomatenteler die voor het eerst op de website is, zal zich sneller herkennen in de dossierpagina 'Groenten en fruit' dan in een specifieke publicatie. De dossierpagina's zijn ook handig om aan te sluiten op het zoekgedrag in Google en zijn daarmee een belangrijke peiler van de SEO-strategie.

Dossierpagina's om aan te sluiten op de doelgroep

Een breed én inhoudelijk vraagstuk

Omdat bij aanvang van het project het KIDV net een nieuwe koers had ingeslagen, ontstond er ruimte voor ons om sterk inhoudelijk mee te denken over het concretiseren van de nieuwe positionering. We hebben o.a. de online propositie aangescherpt, een nieuwe huisstijl ontwikkeld, advies gegeven over content en een compleet nieuwe structuur bedacht voor de kennisbank. Zo’n breed én inhoudelijk vraagstuk is Zicht als online partner op het lijf geschreven.

Het resultaat live bekijken? Ga naar KIDV.nl 

Een breed én inhoudelijk vraagstuk
Online kaartverkoop voor eredivisie voetbal
Bekijk case

Online kaartverkoop voor eredivisie voetbal

PSV, Vitesse, FC Utrecht, Heracles, AZ
Ontdek de unieke collectie van een bijzonder museum
Bekijk case

Ontdek de unieke collectie van een bijzonder museum

Kröller-Müller Museum