Een avondje uit in het Concertgebouw begint online

Het Concertgebouw Amsterdam

Een avondje uit in het Concertgebouw begint online

  • merkbeleving
  • online ticketing
  • SRO

Verleiden met klassieke muziek

Het Concertgebouw, klant sinds 2010, bedient uiteenlopende bezoekers. Van echte kenners tot vrienden die een kwalitatief avondje uit zoeken. De website weet een jongere doelgroep aan te spreken en 10% meer online verkoop te realiseren.

Een compleet avondje uit

We hebben met dit project ingezet op een rijke online beleving en slimme upsell mogelijkheden om van een concertbezoek een compleet avondje uit te maken. Voor de online kaartverkoop hebben we onze eigen oplossing TicketTrigger ingezet. Dit maakt een gebruiksvriendelijke, stabiele en veilige orderflow mogelijk. 

Een compleet avondje uit

Klassieke muziek voor beginners

Wanneer je ergens nieuw bent, is het fijn als iemand je de weg wijst. Met het concertkompas kan de gebruiker op een eenvoudige manier ontdekken wat zijn of haar smaak is op het gebied van klassieke muziek. Hou je van barok? Of toch meer van modern? Op basis van de keuzes worden er 3 concerten voorgesteld. Het concertkompas is een educatief instrument met veel beleving en weet de interesse van een jonge doelgroep vast te houden. Het concertkompas is een van de meest converterende routes naar de verkoop van een concertkaartje.

Klassieke muziek voor beginners

“Inhoudelijk meedenken, goed projectmanagement en gevoel voor design zijn kernkwaliteiten van Zicht.”

Lieke Visser - Online Marketeer Concertgebouw
Verschuiving naar online

Verschuiving naar online

De site groeide uit tot het primaire loket voor de verkoop van tickets. Dit betekende dat ook voor andere activiteiten zoals zaalverhuur, workshops en educatie het aantrekkelijk werd om het aanbod online aan te bieden. Om hier in te voorzien breiden we de website regelmatig uit met nieuwe functionaliteiten en templates.

Een naadloze integratie van SRO

Met onze jarenlange ervaring en kennis op het gebied van online ticketing, zijn we in staat om elk bestelproces naadloos te integreren in een website. Dit zorgt voor een mooie, gebruiksvriendelijke, snelle en veilige bestelflow met een hoge conversieratio. Wij maken hierbij gebruik van onze software TicketTrigger, een set interface elementen en functies om de kracht van SRO4 API online te benutten.

Bekijk de website zelf op www.concertgebouw.nl

Een naadloze integratie van SRO

Onder de motorkap

  • Framework Symfony
  • CMS Maatwerk met Sonata als basis
  • Ticketing Koppeling met SRO
  • Data tracking Ecommerce Tracking
  • Marketing automation Integratie met Selligent
  • Beeldbank Geïntegreerde koppeling met Bynder in het CMS

Meer weten?

Wil je meer weten over deze case of over online ticketing?
Bel of mail me gerust! Of neem een kijkje op de website van TicketTrigger.

Sybolt Ettema Product manager TicketTrigger & business analyst
De waarde van musea onder de aandacht brengen
Vorige

De waarde van musea onder de aandacht brengen

Museumvereniging
Samen de natuur beschermen in Zuid-Holland
Volgende

Samen de natuur beschermen in Zuid-Holland

Stichting het Zuid-Hollands Landschap