Inspirerend platform voor bouwprofessionals

Knauf

Inspirerend platform voor bouwprofessionals

  • bouw
  • B2B
  • Branding
  • Producten

Meer zijn dan producent

Als internationaal toonaangevend merk in innovatieve bouwsystemen en -materialen, wil Knauf meer zijn dan producent. Vanuit de gedachte dat iedereen een ideale omgeving verdient wordt in de nieuwe strategie de eindgebruiker van een gebouw dan ook centraal gezet. Knauf heeft Zicht uitgedaagd deze gedachte te vertalen naar een compleet nieuwe online omgeving die bouwprofessionals informeert, adviseert en inspireert in hun dagelijkse werk.

In cijfers

25%
toename traffic op mobiel
151%
meer downloads

Meedenken met de gebruiker

In de nieuwe strategie wil Knauf bouwprofessionals inspireren om niet alleen vanuit producteigenschappen een productkeuze te maken, maar ook het perspectief van de daadwerkelijke gebruiker van de ruimte mee te nemen. Op de website helpen we op verschillende plekken de bouwprofessional bij het maken van de juiste materiaalkeuzes om te zorgen dat de eindgebruiker goed geholpen is.

 

Meedenken met de gebruiker
In stapjes releasen

In stapjes releasen

We hebben er voor gekozen de nieuwe Knauf site als Beta te starten en deze steeds in stapjes uit te breiden, terwijl de oude website nog live was. Dit stelde ons in staat om steeds één bepaald onderdeel van de site te lanceren en heel gericht feedback vanuit organisatie en gebruiker mee te nemen in de volgende release. 

Faciliteren van content formats

Een website kan pas inspireren als er ook inspirerende content aanwezig is. Met een aantal opvallende content formats laat Knauf zien hoe professionals in de bouw te werk gaan en de materialen toepassen. Een van die formats is 'Stucmaster'. Dit is een competitie tussen stukadoors die wordt vastgelegd binnen een video-format dat we kennen van bekende TV-shows zoals Heel Holland Bakt. We ontwikkelden voor deze contentstrategie van Knauf een eigen videoplatform: www.stucmasters.nl

Faciliteren van content formats

“Zicht wist de Duitse huisstijlrichtlijnen zo te vertalen dat onze website een écht eigentijdse en Nederlandse uitstraling heeft gekregen, perfect aansluitend bij de wensen van de bezoekers.”

Wilma Bruinekreeft - Online communicatiespecialist bij Knauf

Mobile first

Vanuit de gedachte dat de informatie en inspiratie die de professionals zoeken vaak tijdens het werk voorhanden moet zijn, hebben we een mobile first principe toegepast in het design. Waar op de oude website alle informatie nog diep verstopt was in de structuur, biedt de nieuwe site op gebruiksvriendelijke wijze snel toegang tot alle essentiële informatie. Dit heeft als gevolg dat professionals sneller de informatie kunnen vinden die ze nodig hebben, ook als ze op de werkvloer zijn.

Bekijk de website zelf op www.knauf.nl

Mobile first

Meer weten?

We vertellen je graag meer over hoe we een organisatie helpen bij het doorvertalen van een nieuwe B2B-strategie. Neem contact op met Seb voor een afpraak.

Seb van Deursen Managing partner & Creative director
Webshop voor het Rotterdamse boekenwalhalla
Vorige

Webshop voor het Rotterdamse boekenwalhalla

Donner
Bombardement op Rotterdam herdenken
Volgende

Bombardement op Rotterdam herdenken

Stadsarchief Rotterdam