Menu
Cases

Traplift inpassen met augmented reality

Augmented reality Otolift traplift
Logo Otolift

Opdrachtgever

Otolift trapliften

Bekijk demo

video op youtube

Lees meer over

Gezondheid & Welzijn

Voor trapliftenfabrikant Otolift ontwikkelden we een app die virtueel de traplift bij mensen thuis toont. Op deze manier is het kiezen voor een traplift een stuk eenvoudiger.

MMMA award Met deze app wonnen we in 2013 de Mobile Media en Marketing Award in de categorie Mobile Business Platform

Case Otolift

Tools voor een betere dienstverlening

Voor Otolift is deze applicatie een belangrijk instrument om de klant beter van dienst te zijn. Het zorgt niet alleen voor een grotere klanttevredenheid, maar heeft ook een positieve invloed op de verkoop van trapliften en het verloop van interne processen. De medewerkers van Otolift gaven aan dat het voor de klant lastig bleef om tijdens het adviesgesprek aan huis een voorstelling te maken van hoe zo'n traplift thuis ingepast kan worden. Met deze vraag zijn we een Augmented Reality applicatie gaan maken die de traplift virtueel toont in de woning.


Thuis een virtuele showroom

De toepassing maakt het eenvoudiger voor de klant om de juiste traplift voor de woning te kiezen. Er is namelijk veel te kiezen en de juiste keuze hangt af van het soort trap, elke situatie is uniek. Denk aan smalle trappen, brede trappen, rechte trappen, traplift aan de binnenbocht, traplift aan de buitenbocht, constructie met 1 buis of met 2 buizen. De app stelt de klant in staat om de keuze te maken op basis van de situatie thuis. Het concept, interactieontwerp en design is gemaakt door Zicht. Twnkls is verantwoordelijk voor de realisatie van de augmented reality functionaliteit.

We nu de meest gestelde vraag van de klant beantwoorden: hoe kom de lift nu op mijn eigen trap te staan? Andre Ooms - Commercial Manager Otolift

Beste business app van 2013

In 2013 heeft deze toepassing een Mobile Media & Marketing Award gewonnen. Punten waarop deze app goed heeft gescoord:

Naast een betere dienstverlening en tevreden klanten, stroomlijnt de app de werkwijze van de organisatie en zorgt het voor een sneller proces en minder kosten.

1) De doelgroep is oud en is vaak niet goed ter been. Op deze manier komt de showroom naar de doelgroep toe.

2) De opstelling in de showroom is niet representatief voor het maatwerk dat geleverd moet worden bij mensen thuis.

3) Een traplift is een kostbare aanschaf. De doelgroep wil de keuze baseren op iets dat ze in de eigen omgeving kunnen zien.

4) Een traplift schaf je maar één keer in je leven aan. Klanten zijn onbekend met het product. Op deze manier raken ze vertrouwd met object.

5) Rollators en scootmobielen zet je aan de kant. Een traplift is permanent aanwezig en neemt ruimte in op de trap.

6) Trapliften (verschillende producten en merken) doen allemaal ongeveer hetzelfde, maar juist hoe de traplift in het huis oogt maakt het verschil. Kiezen voor een traplift is naast een functionele keuze ook een designkeuze.

Logo MMMA award