Menu
Cases

Online hoortest als wapen tegen gehoorschade

Logo van de Nationale Hoorstichting

Opdrachtgever

Nationale Hoorstichting

Bekijk live

Online hoortest

Lees meer over

Zorg & Welzijn

1 op de 4 jongeren in Nederland heeft een slecht gehoor of piepende oren. De hoortest die we ontwikkelden voor de Nationale Hoorstichting is een belangrijk instrument in de strijd tegen gehoorschade.

10.000 x per dag wordt de hoortest gedaan

6,8 miljard euro kost tinnitus Nederland per jaar

1,6 miljoen Nederlanders hebben gehoorproblemen

Naar de case van de hoortest

Instrument om het bewustzijn te vergroten

Omdat 1 op de 4 jongeren beginnende gehoorschade heeft en dit probleem alleen maar groter lijkt te worden, is het belangrijk dat jongeren zich beseffen dat het gehoor een kwetsbaar zintuig is en dat je maatregelen moet treffen om het gehoor gezond te houden. Een van de tools die wordt ingezet om het bewustzijn onder jongeren te vergroten is deze online hoortest. Deze hoortest is responsive opgezet en geschikt voor gebruik via smartphone of tablet. Naast de hoortest voor jongeren, maakten we ook online hoortesten voor kinderen, volwassenen en bedrijven. De hoortest voor bedrijven meet uitgebreider (links en rechts afzonderlijk) en rapporteert deze aan de bedrijfsarts.


Hoortest is van medisch en maatschappelijk belang

Naast een instrument dat moet zorgen voor bewustwording, is het ook een belangrijke tool om mensen met beginnende gehoorschade in een vroeg stadium door te verwijzen naar de specialist. Ook levert de hoortest belangrijke data op voor gehooronderzoek in Nederland. Door de hoortesten aan te bieden en de testresultaten anononiem te registeren, brengen we de omvang van dit maatschappelijke probleem in kaart en kunnen we iets zeggen over hoe dit probleem zich ontwikkeld. Deze inzichten zijn van groot belang om gericht beleid te kunnen ontwikkelen (door bijvoorbeeld Gemeenten en GGD) en de politiek in beweging te krijgen.


Brede ondersteuning op het gebied van communicatie

Naast de productie (en onderhoud) van online communicatiemiddelen, bieden we regelmatig ondersteuning aan de Hoorstichting op het gebied van strategie en content. We ontwikkelden een communicatiestrategie, kernboodschappen, folderteksten en webteksten.