Menu
Cases

Raken met de wereld van de scheepvaart

Logo Het Maritiem Museum

Opdrachtgever

Maritiem Museum

Bekijk live

maritiemmuseum.nl

Lees meer over

Kunst & Erfgoed

In het Maritiem Museum Rotterdam ontdek je de invloed van de scheepvaart op ons dagelijks leven. De website moet jong en oud verleiden om het museum te bezoeken.

Case Maritiem Museum

Reis mee door heden en verleden

Het Maritiem Museum neemt jong en oud mee op reis door het maritieme heden en verleden. Het museum ligt in de oudste en grootste museumhaven van Nederland waar je beleeft hoe de wereldhaven Rotterdam op begon. De website moet recht doen aan de verhalen, de topstukken en de vele activiteiten van het museum.


Verleiden met familieplezier

Dat het museum met de programmering rekening houdt met 3 generaties, heeft een plek gekregen in de structuur en uiterlijk van de website. In de fotografie staat bijvoorbeeld het familieplezier tijdens het bezoek centraal. Goede fotografie die de museumbeleving weet uit te beelden is belangrijk om mensen te verleiden. Het publiek komt immers niet alleen voor de collectie naar het museum.

De culturele trekpleister van de stad

Door deze samenwerking kan de bezoeker met één entreekaartje nu ook aan boord van de werkende schepen en kranen in de naastgelegen Leuvehaven.

De website past bij de ambities van het Maritiem Museum. Onlangs hebben het Maritiem Museum Rotterdam en Het Havenmuseum de krachten gebundeld. Deze samenwerking moet de haven beter zichtbaar maken in de binnenstad van Rotterdam. Het historische Leuvenhaven, waar het Maritiem Museum is gevestigd, moet een culturele trekpleister worden van Rotterdam. Ook zal er in de toekomst meer samengewerkt gaan worden met de maritieme industrie en offshore sector. De online communicatie is een belangrijk instrument voor de organisatie om dit te realiseren.