Menu
Cases

Inspirerend platform voor bouwprofessionals

Logo Knauf

Opdrachtgever

Knauf

Bekijk live

www.knauf.nl

Onze expertise

Industrie & Bouw

Als internationaal toonaangevend merk in innovatieve bouwsystemen en -materialen, wil Knauf meer zijn dan producent. Vanuit de gedachte dat iedereen een ideale omgeving verdient wordt in de nieuwe strategie de eindgebruiker van een gebouw dan ook centraal gezet. Knauf heeft Zicht uitgedaagd deze gedachte te vertalen naar een compleet nieuwe online omgeving die bouwprofessionals informeert, adviseert en inspireert in hun dagelijkse werk.

30 Inspirerende cases

241 Producten voor de professional

Case Knauf

Behoeften van de eindgebruiker centraal geplaatst

n de nieuwe strategie stelt Knauf de behoeften van de uiteindelijke gebruiker van de ruimte centraal. De website richt zich voornamelijk op de professionele bouwer, aangezien zij de directe klanten zijn van Knauf. Op de website willen we die professionele bouwer dus helpen te begrijpen welke afwegingen een klant maakt bij bijvoorbeeld een verbouwing. En we willen hem helpen bij het maken van de juiste materiaalkeuzes om te zorgen dat het eindresultaat kwalitatief en duurzaam is. De nieuwe site bevat dan ook een handige module waarmee Knauf verschillende producten naast elkaar kan zetten, zie bijvoorbeeld:
http://knauf.nl/de-ideale-badkamer


In stapjes releasen

We hebben er voor gekozen de nieuwe Knauf site als Beta te beginnen en deze steeds in stapjes te releasen, terwijl de oude website nog live was. Dit stelde ons in staat om steeds te focussen op een bepaald onderdeel van de site en feedback vanuit organisatie en gebruiker mee te nemen in de volgende release. Met een strategische roadmap als kompas werken we zo in stapjes naar een volledig nieuw platform dat maximaal aansluit bij de organisatorische ambities en behoeften vanuit de eindgebruikers


Nieuwe content formats

Een website kan pas inspireren als er ook inspirerende content beschikbaar is. Met een aantal opvallende content formats geeft Knauf een kijkje in haar eigen keuken, laat het de bezoeker van de site meekijken in het dagelijkse werk van collega professionals en geeft het praktisch inzicht in de toepassing van Knauf materialen in alledaagse projecten.


Mobile first

Vanuit de gedachte dat de informatie en inspiratie die de professionals zoeken vaak tijdens het werk voorhanden moet zijn, hebben we een mobile first principe toegepast in het design. Waar op de oude website alle informatie nog diep verstopt was in de structuur, biedt de nieuwe site op gebruiksvriendelijke wijze toegang tot alle essentiƫle informatie. Dit heeft als gevolg dat professionals sneller de informatie kunnen vinden die ze nodig hebben, ook als ze op de werkvloer zijn.


Resultaat

Sinds de nieuwe website live staat zien we een verschuiving van het sitebezoek van enkel technische details naar bredere content. Zo helpt de site het merk Knauf meer lading te geven als professionele bouwpartner.