Menu
Cases

In actie om diabetes te stoppen

Logo Diabetes Fonds

Opdrachtgever

Diabetes Fonds

Bekijk live

www.diabetesfonds.nl

Onze expertise

Mens & Maatschappij

Het Diabetes Fonds gaat de strijd aan met volksziekte No. 1. Vanuit haar kerngedachte dat iedereen recht heeft op een gezond leven is de inzet het voorkomen en genezen van diabetes. De website informeert, inspireert en activeert om samen in actie te komen.

1.000.000 Nederlanders hebben diabetes

30% meer brochure aanvragen op de nieuwe site

Case Diabetes Fonds

Een faciliterend en inspirerend platform

Op de website wordt het onderwerp diabetes persoonlijk en positief benadert. Ook geeft het online platform invulling aan de nieuwe positionering van het fonds als facilitator en inspirator. Deze nieuwe communicatiestijl moet zorgen voor meer mensen die (vaker) bijdragen in geld of tijd. Geld is nodig om belangrijk onderzoek mogelijk te maken.


Communiceren vanuit relevante thema’s

Vanuit de ambitie om het onderwerp persoonlijk en positief te benaderen, hebben we ervoor gekozen een aantal belangrijke thema’s centraal te stellen. Thema's zoals 'lekker eten', 'gezond blijven' of 'leven met diabetes' zijn herkenbaar voor de doelgroep.


Activeren vanuit betekenisvolle content

Binnen deze herkenbare thema's moet een veelzijdige mix aan content de doelgroep motiveren en activeren. Van persoonlijke verhalen tot wetenschappelijk onderzoek, van lekkere recepten tot inspirerende acties. De website leest weg als een magazine en activeert als een campagnesite.


Een eenvoudig en helder donatieformulier

Op de website is via het donatieformulier een donatie eenvoudig gemaakt. Het formulier is ruim opgezet en werkt uiteraard ook lekker via een tablet of telefoon. Daarnaast hebben we ervoor gekozen om zo weinig mogelijk te vragen zodat het doneren laagdrempelig is.

Bezoekers van de website kunnen de informatie beter vinden dan voorheen en vinden de uitstraling van de website eigentijds, prettig en passen bij het Diabetes Fonds. Resultaat gebruikerstest