Menu
Cases

Verleiden met klassieke muziek

Logo Concertgebouw

Opdrachtgever

Het Concertgebouw

Bekijk live

concertgebouw.nl

Lees meer over

Cultuur & Vrije tijd

Het Concertgebouw, klant sinds 2010, bedient zeer uiteenlopende bezoekers. Van echte kenners tot vrienden die een kwalitatief avondje uit zoeken. De nieuwe site moet een jongere doelgroep aanspreken en 10% meer online verkoop realiseren.

33% meer transacties via de website

7% meer conversie sinds de responsive rebuild

TicketTrigger is onze eigen software om de kaartverkoop via SRO4 te optimaliseren

33.000 likes op Facebook met een beetje hulp van onze activerende apps

Case Concertgebouw Amsterdam

33% meer online transacties

De nieuwe site biedt elk type bezoeker een passend aanbod, gecombineerd met een gebruiksvriendelijke orderflow op alle devices. We maken hierbij gebruik van het door Zicht ontwikkelde online ticketing oplossing TicketTrigger. In 3 maanden realiseerden we de nieuwe website. De conversie is sinds de lancering met ruim 7% gestegen; de conversie via smartphones zelfs met 75%! Mede hierdoor is het totaal aantal online transacties toegenomen met 33%.


Een converterende online beleving

Voor elk type bezoeker bieden we een passende ingang. Zo kan bijvoorbeeld een onervaren bezoeker met het Concertkompas snel tot een selectie van 3 passende concerten komen, door eenvoudigweg aan te geven welk van de visueel gepresenteerde muziekfragmenten hem of haar het meeste aanspreken. De online merk- en muziekbeleving die we hebben ontwikkeld vormt een goede basis voor conversie.


TicketTrigger voor een naadloze integratie

Met onze jarenlange ervaring en kennis op het gebied van online ticketing, zijn we in staat om elk bestelproces naadloos te integreren in een website. Dit zorgt voor een mooie, gebruiksvriendelijke, snelle en veilige bestelflow met een hoge conversieratio. Wij maken hierbij gebruik van onze software TicketTrigger, een set interface elementen en functies om de kracht van SRO4 API online te benutten.

Inhoudelijk meedenken, goed projectmanagement en gevoel voor design zijn kernkwaliteiten van Zicht. Lieke Visser – Online Marketeer van Het Concertgebouw.

Platform in ontwikkeling

Een succesvol online platform kan inspelen op veranderingen. Een marketingstrategie wordt bijvoorbeeld bijgesteld of behoeften van de doelgroep veranderen. Om dit soort ontwikkelingen optimaal te benutten, is het belangrijk om telkens weer opnieuw te kijken naar de beste oplossing.

De site groeide uit tot het primaire loket voor de verkoop van tickets. Dit betekende dat ook voor andere activiteiten zoals zaalverhuur, workshops en educatie het aantrekkelijk werd om het aanbod online aan te bieden.

Voor de groei in het aanbod op de site, hebben we bijvoorbeeld de navigatie aangepast en nieuwe templates toegevoegd. We voeren continue verbeteringen door om de gebruikerservaring te verbeteren en de conversie te verhogen.