Menu
Cases

Ontdek een unieke collectie

Logo Kröller-Müller Museum

Opdrachtgever

Het Kröller-Müller Museum

Bekijk live

www.krollermuller.nl

Lees meer over

Kunst & Erfgoed

Het Kröller-Müller Museum heeft een wereldberoemde collectie met kunstwerken van Van Gogh, Monet, Seurat, Picasso en Mondriaan. Een bijzonder museum op een spraakmakende locatie in de bossen van de hoge Veluwe. De nieuwe website moet recht doen aan de topcollectie en het unieke karakter van het museum.

Case Kröller-Müller Museum

Inspireren met beeld en verhalen

Met de website is het Kröller-Müller Museum in staat om op een verhalende en zeer visuele manier de activiteiten en de collectie naar buiten te brengen. De verbanden die gelegd worden (handmatig en geautomatiseerd) tussen de collectiestukken onderling en met de inspirerende blogberichten, wekken de unieke collectie van het museum tot leven. Een topcollectie die je gezien moet hebben!


Doelgroepen informeren

Naast inspirerende content is op de website natuurlijk ook de informatieve basis op orde. Wanneer is het museum open? Welke tentoonstellingen zijn er? Wat is de route naar het museum? De antwoorden zijn voor de gebruiker snel te vinden. De website biedt ook informatie voor specifieke doelgroepen zoals leraren, touroperators en journalisten.


Flexibel, compleet én responsive

De website is zeer compleet. Er is bijvoorbeeld een agenda waarbij je op datum via een ‘daypicker’ kunt kijken wat er te zien en te doen is. Maar ook een collectiezoeker met uitgebreide filter en sorteer mogelijkheden. Ook is de website meertalig en geschikt om bijvoorbeeld de Chinese en Russische markt te bedienen. De site is volledig responsive opgezet waardoor de gebruiker op zowel smartphone, tablet als desktop een optimale online ervaring heeft. De site heeft veel te bieden en is klaar voor de toekomst.

Het Kröller-Müller Museum heeft voor het eerst een website ontwikkeld volgens de scrum methodiek. Zicht heeft ons goed voorbereid en begeleid, gastvrij ontvangen en rekening gehouden met onze bedrijfscultuur. Onze aanwezigheid tijdens de sprints hebben we als zeer waardevol ervaren. De website is als het ware onder onze eigen handen ontstaan. Door intensieve samenwerking tussen Zicht en het Kröller-Müller Museum (versterkt met een externe usability expert) staat onze website als een huis en zijn we klaar om in de toekomst verder te bouwen. Sylvia Gentenaar, projectleider Kröller-Müller Museum

Koppelingen met externe systemen

De website maakt gebruik van een aantal externe systemen. De afbeeldingen worden opgehaald uit een centrale beeldbank via de tool Bynder. De collectie die wordt ontsloten op de website, maakt gebruik van een koppeling met het collectiebeheersysteem TMS. Na de ontwikkeling van de website, hebben we ook de webshop van het museum ontwikkeld door gebruik te maken van Seoshop.

Het doorontwikkelen van een nieuwe huisstijl

Voorafgaand aan dit project werd de nieuwe huisstijl van het museum gelanceerd. Deze huisstijl hebben we in dit project verder uitgewerkt voor online toepassingen. Samen met de opdrachtgever is er veel afstemming geweest over de wijze waarop we de huisstijl hebben doorontwikkeld.

Voorbeeld website Kröller-Müller Museum op smartphone